Ακτίνα: Κλειστό
Ακτίνα: km
Set radius for geolocation
post-title Χριστίνα Ιωάννου: “Όταν δουλεύει κανείς με παιδιά δεν είναι μόνο τυχερός, είναι ευλογημένος”

Χριστίνα Ιωάννου: “Όταν δουλεύει κανείς με παιδιά δεν είναι μόνο τυχερός, είναι ευλογημένος”

Χριστίνα Ιωάννου: “Όταν δουλεύει κανείς με παιδιά δεν είναι μόνο τυχερός, είναι ευλογημένος”

Χριστίνα Ιωάννου: “Όταν δουλεύει κανείς με παιδιά δεν είναι μόνο τυχερός, είναι ευλογημένος”

Μετά από παρότρυνση και βοήθεια του συζύγου της, η Χριστίνα Ιωάννου έκανε ένα όνειρό της πραγματικότητα που ήταν να δουλεύει με παιδιά. Ξεκινώντας το ιδιωτικό νηπιαγωγείο, Παιδικές Δημιουργίες, άρχισε και το όμορφο ταξίδι της στον κόσμο των παιδιών και της εκπαίδευσης.

 Ήταν το όνειρό σου να γίνει Νηπιαγωγός ή ήταν κάτι που προέκυψε στην πορεία;

Ήμουν, είμαι και θα είμαι ανήσυχο πνεύμα, μια ζωή παρορμητική και αυθόρμητη. Στην Γ’ λυκείου η έννοια μου ήταν απλά να τελειώσω το σχολείο, όταν ήρθε η ώρα που έπρεπε να δηλώσω για προεισαγωγικές εξετάσεις έβαλα πρώτη επιλογή Νοσηλευτική. Πέρασα και μάλιστα ήταν μόλις είχε ανοίξει παράρτημα στη Λεμεσό. Πάντα μου άρεσε η ιδέα του να προσφέρω, πηγαίνοντας στη σχολή κατάλαβα ότι δεν μπορώ τα επαγγέλματα με στολή, ήθελα περισσότερη ελευθερία, δημιουργικότητα κι έτσι δύο εβδομάδες μετά είπα τα κεφάλια μέσα ξανά για διάβασμα. Την επόμενη χρονιά είχα πιάσει τη θέση που ήθελα, Νηπιαγωγός στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

 Λένε πώς όσοι δουλεύουν με παιδιά είναι τυχεροί. Συμφωνείς με αυτό; Τι είναι αυτό που σου αρέσει περισσότερο όταν δουλεύεις με παιδιά;

Όταν δουλεύει κανείς με παιδιά δεν είναι μόνο τυχερός, είναι ευλογημένος, τον ακολουθεί παντού μια θετική αύρα και μόνο χαρούμενες σκέψεις και εμπνεύσεις μπορεί να έχει. Από την ώρα που θα πατήσω το πόδι μου στο νηπιαγωγείο δεν υπάρχουν έννοιες, σκοτούρες,  χρέη ή αρρώστιες. Είσαι με παιδιά, τα παρατηρείς και παίρνεις από αυτά όσα πιο πολλά μπορείς, γεμίζεις μπαταρίες για ν’ αντέξεις τα πάντα. Το πιο καλό είναι ότι μέσα από αυτή τη διαδικασία γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι.

Τι σε μαθαίνουν τα παιδιά μέσα από την καθημερινή επαφή μαζί τους;

Προσωπικά έμαθα να έχω υπομονή, να δίνω ευκαιρίες, έγινα καλύτερη ως φίλη, εκτίμησα την αξία των γονιών μου και αγάπησα τα Χριστούγεννα! Καμιά μέρα στη δουλειά μας δεν είναι ίδια με την προηγούμενη.

Τι προβλήματα εντοπίζεις στην εκπαίδευση των παιδιών μας σήμερα και τι θα μπορούσε ν’ αλλάξει για να έχουν μία καλύτερη παιδεία;

Τώρα ανοίγεις μεγάλο κεφάλαιο. Αυτό που κατάλαβα είναι ότι χρόνο με το χρόνο τα παιδιά τρώνε περισσότερες μέρες να προσαρμοστούν στο σχολικό περιβάλλον και να ενταχθούν στο σύνολο, έχουν έλλειψη συγκέντρωσης και αυτό δυσκολεύει το έργο των εκπαιδευτικών. Πολλά θα μπορούσαν να αλλάξουν, για παράδειγμα να συνεργάζονται οι γονείς με το σχολείο περισσότερο και να μειωθεί η χρήση της «οθόνης» στο σπίτι. Να προχωρήσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες ένα βήμα πιο πέρα και να μας αφήνουν εμάς τους νέους να υλοποιούμε στο σχολείο μας προγράμματα όπως στη Φινλανδία και τη Σουηδία.

Πες μας το χρονικό της δημιουργίας του νηπιαγωγείου Παιδικές Δημιουργίες.

Για όλα ευθύνεται ο άντρας μου που ανέκαθεν πίστευε σε μένα. Ένα μήνα πριν από το γάμο μας μάθαμε για το συγκεκριμένο νηπιαγωγείο ότι ενοικιάζεται κι αφού μου πρότεινε να πάμε να το δούμε, τα βάλαμε κάτω και είπαμε το ναι. Μέσα σε μια εβδομάδα υπόγραψα συμβόλαια και ανέλαβα καθήκοντα. Το κτήριο ήταν υφιστάμενο νηπιαγωγείο, κράτησα το όνομα που ήδη είχε, Παιδικές Δημιουργίες. Πολλοί με ρωτούν γιατί δεν έβαλες τη δική σου πινελιά με ένα άλλο όνομα πιο κοντά σε σένα. Απλούστατα πιστεύω ότι το όνομα δεν παίζει κανένα απολύτως ρόλο.

Ποιο είναι το καθημερινό πρόγραμμα των παιδιών σε γενικές γραμμές;

Η μέρα μας ξεκινά με την προσέλευση των παιδιών από τις 07 το πρωί. Παίζουν στα διάφορα τραπέζια της τάξης τους και κινούνται ελεύθερα στο χώρο, θα υποδυθούν ρόλους, θα παίξουν μουσική θα δημιουργήσουν, θα κτίσουν και θα χαλάσουν. Γενικά, ο στόχος είναι να νιώθουν οικειότητα παιδιά και γονείς, ακριβώς όπως νιώθουμε οι εργαζόμενοι στο κτήριο αυτό. Ξέρουν τα παιδιά ότι μετά θα έρθει η ώρα για πλύσιμο χεριών και πρωινό. Κάποιες ταξεις θα βγουν στην αυλή και κάποιες άλλες θα κάνουν μάθημα. Ακολουθεί μεσημεριανό φαγητό για όλους και  απογευματινή απασχόληση. Το πρόγραμμα μας συμπεριλαμβάνει συνεργασία με σχολική ψυχολόγο, δασκάλα αγγλικών, μουσικής και χορού. Μπαίνω και εγώ στις τάξεις για κινητικά παιχνίδια, αφήγηση παραμυθιών, θεατρικά παιχνίδια. Θέλω να έχω επαφή με τα παιδιά, θέλω να ξέρω αντιδράσεις και όπως είπα πριν θέλω να παίρνω από αυτά όσα περισσότερα μπορώ.

Ποια η σχέση σου με τους γονείς των παιδιών; Ποιες είναι οι μεγαλύτερες τους ανησυχίες που μοιράζονται μαζί σου;

Οι γονείς νιώθουν στο σχολείο μας σαν στο σπίτι τους, έτσι μου δείχνουν κιολας οι περισσότεροι. Δεν θα αποκαλέσω ποτέ κανέναν πελάτη, είναι απλά οι γονείς των μαθητών μας και δε θα χαϊδέψω ποτέ αυτιά. Με τις δασκάλες κάθε χρόνο στην πρώτη συνεδρία της χρονιάς κλείνουμε με το μότο «ΜΟΝΟ ΑΛΗΘΕΙΕΣ». Κάπως έτσι κτίζονται οι ανθρώπινες σχέσεις.

Οι γονείς έχουν άλλες ανησυχίες σοβαρές και άλλοι λιγότερο σημαντικές. Για παράδειγμα, για μια μητέρα σημαντικότερο ρόλο παίζει αν το παιδι της έχει φάει όλη μέρα στο σχολείο και για μια άλλη μητέρα ρόλο παίζει αν το παιδί της είναι κοινωνικά αποδεκτό. Ένας μπαμπάς θα ρωτήσει αν το παιδί του χτυπά άλλα παιδιά και άλλος μπαμπάς θα ρωτήσει γιατί ο γιος του κλαίει. Γενικά το δύσκολο κομμάτι της δουλειάς μας είναι οι γονείς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα.

Μαμά Α. – Πολύ λερωμένα τα ρούχα του, πού είναι η δασκάλα να το βλέπει τι κάνει;

Μαμά Β. – Κάθε μέρα καθαρό έρχεται, δεν κάνετε τίποτα όλη μέρα;

Ποιο είναι το ρητό που ακολουθείς στη ζωή σου περισσότερο;

Στη ζωή μου έμαθα να λέω ότι πάντα και για όλους υπάρχουν χειρότερα. Να μην παραπονιόμαστε για τίποτα και αν δεν είμαστε ικανοποιημένοι με αυτά που έχουμε στο χέρι μας είναι και να τα αλλάξουμε και να τα κάνουμε καλύτερα. Όταν έρχεται μια δυσκολία λέω δύσκολο; Σχετικά με τι;….

Ποια είναι η στιγμή / ώρα που απολαμβάνεις περισσότερο μέσα στη μέρα σου;

Κάθε φορά που θα σχολάσω από το σχολείο και θα πάω στο σπίτι μου η μεγαλύτερη απόλαυση είναι τα πρώτα δέκα λεπτά. Αφού βγάλω παπούτσια, αφαιρέσω κοσμήματα και βάλω το κινητό στο αθόρυβο κάθομαι και σκέφτομαι τί έγινε σήμερα, ήταν όλα καλά, έφυγαν όλοι ευχαριστημένοι, τέλος βάζω δυνατά μουσική μέχρι να με διακόψει ο άντρας μου που έρχεται σπίτι απ’ τη δουλειά!

Ποια είναι τα σχέδια σου για το μέλλον και τι ονειρεύεσαι για το νηπιαγωγείο Παιδικές Δημιουργίες;

Είμαστε ακόμα στην αρχή. Πάντα έχω χαμηλά το βλέμμα και προσπαθώ να μην κάνω σχέδια για το μέλλον, βάζω μικρούς στόχους, τους υλοποιώ και μετά άλλους. Προς το παρόν θέλω να πάει καλά και αυτή η σχολική χρονιά και για τη συνέχεια θα δούμε.

Ευχαριστούμε για το χρόνο σου. Σου ευχόμαστε μια καλή σχολική χρονιά.